Nyakas menedzserek és jöttment jampecok

Van ez a pár hónapja megjelent cikk a menedzsment technikákról, ami itt olvasható. Alapvetően jó kis cikk, legalább a figyelmet felkelti, csak abban nem vagyok biztos, hogy mivel kapcsolatban. Én ezt gondolkodtam össze belőle:

A mendzsment nem csodaszer de nem is humbug. A cikk közepén látható grafikon (“A kezelt és kezeletlen cégek termelékenységének alakulása” címet viseli) mutat egysmást ebben a témakörben. Ha hihetünk az adatoknak (amiket ugye nem mi magunk hamisítottunk meg :D), akkor bizony sokat lehet fejlődni bizonyos menedzsment technikák alkalmazásával. A változás nem egyszerű, elég ha megnézzük az implementációs időszak eleje és vége közötti ingadozást és a visszaesést, miután a tanácsadók távoztak. Utána viszont töretlennek látszik a fejlődés, legalábbis örömteli, hogy a vizsgált cégek (micsoda meglepetés) nem estek vissza a kiindulási szintre. Figyelemre méltó a módszertan rövid leírása is:

“Ez a csapat az első, diagnosztikai hónapban feltárta a kezelt cégek problémáit és ajánlásokat fogalmazott meg, majd a következő négy, implementációs hónapban támogatást nyújtott az ajánlások átvételéhez.”

Lehet persze, hogy csak a fordítás nem tökéletes, vagy az eredeti történetet lejegyző író nem volt pontos, de ez nekem nagyon klasszikus tanácsadásnak tűnik. Odamegyünk és feltárjuk, majd ajánlásokat fogalmazunk meg és támogatjuk. Nem kétlem, hogy ha egy vállalat nem alkalmazott soha ilyen módszerekket, akkor néhány dolgot meg kell mondani nekik, nem lehet rögtön coachingolni őket. Szerintem rögtön ezután már nem a problémákat és a megoldásokat kell megmondani, hanem az eszközöket és azok helyes használatát kell alapszinten elmagyarázni. Hogy azokkal az ügyfél megkereshesse, elemezhesse és megoldhassa az első problémákat. Azt sem kétlem, hogy az alkalmazást az első időben keményen kell a tanácsadónak támogatnia, mert egyébként nem fenntartható. Ahogy a problémamegoldással párhuzamosan egyéb menedzsment technikákat is érdemes “betolni” a rendszerbe. Gondolok itt stratégia alkotásra, célok megfogalmazására, azok követésére (magyarul performance management), kompetenciafejesztésre. Ahogy ez egyébként nagyon jól kiolvasható a cikkben hivatkozott worldmanagementsurvey oldalon található benchmark kérdőívre (én a kórházasat néztem meg). Annak témakörei a következők:

  • Operations management
  • Performance monitoring
  • Target setting
  • Talent management

Nagyon javaslom a kérdőívek végigolvasását és akár alkalmazását. Ahogy ismét javaslom az Index cikkhez tartozó kommentek végigolvasását, mert roppant tanulságosak. A címet és a rövid összefoglalót is ezekből vettem kölcsön.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*