A kis lépések és a nagy ugrás

Mi már régóta fejlesztünk, az a baj, hogy te csak a mostani állapotot látod,

mondják, amikor azt kérdezem egy szervezet tagjaitól, hogy mit fejlesztenek legközelebb. Ez természetesen igaz, amikor az ember ott van egy ügyfélnél, tényleg csak az adott pillanatot látja, de higgye el minden ügyfél, hogy a tanácsadó nem akar senkit sem bántani, csak a folyamatosságot keresi. Nem akarja lebecsülni a múlt fejlesztéseit, lehet és kell is büszkének lenni, ha van mire. A helyzet azonban az, hogy túl sokáig nem lehet a múltbéli eredményeinket ünnepelni. A kihívások folyamatosak, a változás is állandó, így a fejlődés sem állhat meg (micsoda frappáns közhely gyűjtemény! viszont igaz :). Fejlesztések egyik velejárója, hogy minél közelebb vagyunk a 100%-hoz, annál nehezebb lesz minden százaléknyi fejlődésért megküzdeni, és egyre közelebb kerülünk a radikális újításokhoz, az igazi innovációkhoz. És itt a következő buktató: “kaizenelni” már sokan tudnak, szerencsére ez már a hétköznapok része. Az igazi kihívás manapság egyre inkább abban van, hogy egy folyamat esetében a sok kicsi kaizen után hogyan tudunk radikális fejlesztéseket életre hívni, menedzselni, bevezetni. Szerintem ha ez egy cégnél nem megy, vagy nagyon lassú, akkor nehezebb napok is jöhetnek nemsokára.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*