Nem látszik a könyvelésben

http://image.slidesharecdn.com/leanaccountingsample1087/95/leanaccountingsample-7-728.jpg?cb=1233482734A LinkedIn egyik leanes csoportjában találtam ezt a figyelemre méltó cikket a lean/kaizen alkalmazása és a a pénzügyek kapcsolatáról. Pontosabban arról, hogy miért nem látszik a folyamatos fejlesztés a könyvelésben.

Az első, ami eszembe jut, hogy nagyon vicces úgy olvasni egy cikket, hogy egy teljesen átlagos kifejezés (kaizen) minden esetben egy pofás ® kiegészítővel van ellátva. A második, hogy a leant még mindig a veszteségek (muda) megszüntetésével azonosítják, mintha az ügyfél érték folyamatos kutatása, az ember tisztelete, vagy a mura és a muri nem is létezne. Ettől függetlenül a cikk egy egyszerűsített modell segítségével jól bemutatja, hogy lean/kaizen alkalmazás során mi látszik a könyvelésben és mi nem. Érdemes végigolvasni a felsorolást és végig gondolni, mennyiben érvényes ez ránk nézve. Kíváncsian várom pénzügyes és controller olvasóink véleményét a témáról!

Az a megállapítás is nagyon ütős, miszerint az értetlenkedés egyik oka az lehet, hogy a CEO és a CFO ritkán vesznek részt a lean/kaizen tevékenységekben (például ezen is változtathat a kata és a lean services, ha jól alkalmazzuk). Sajnos ez igaz néhány más C-re is, mint pl. a CIO, a CTO vagy a COO.

Lehet annak egy egészen érdekes oka is, ha a lean/kaizen tevékenységek nem látszanak a könyvekben: igazából nem is zajlik ilyesmi, csak a zaj (értsd: felhajtás, hype, prezentáció készítés) miatt ez nem vehető észre könnyen a felületes szemlélődő számára. Ez egy újabb érv lehet arra, miért érdemes a Cxx pozícióban ülőknek aktívan részt venni az eseményekben.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*