BAW

Egy pár éves bejegyzés következik a Kaizen Blogról. Azért osztom meg újra, mert nem fogott rajta az idő. Arról szól, hogyan kell mesterfokon embereket irányítani 😀

(Peter Krause, wikipedia)

Előre is elnézést mindenkitől, aki nem beszél németül, igyekszem lefordítani a fontos gondolatokat. Ha valaki hibát találna benne, kérem jelezze!

1. Vezetőként vagy teljesen vonuljunk vissza, vagy vonjunk mindent magunkhoz! Még sikeresebb, hogy miközben mindenben egyedül hozunk döntést, néha meglepetésszerűen adjunk teljes szabadságot, így garantált a tanácstalanság.

2. Célokról és fontos döntésekről lehetőleg csak informális csatornákon keresztül kommunikáljunk! Indítsunk minél több pletykát, annál nagyobb lesz a siker. (Saját tapasztalatom szerint ennél még jobb, ha fontos dolgokat mondunk el bizonyos, de minden esetben más beosztottunknak. Így igazából egyik sem lesz jól értesült, de mindegyik azt hiszi. Amikor megtudják, hogy ez nincs így akkor némileg demotiválódnak és nem nyüzsögnek annyit.)

3. Egyidejűleg minél több dolgot indítsunk el, hogy munkatársainkat folyamatosan túlterheljük!

4. Állandóan versenyeztessük munkatársainkat, tegyük egyértelművé, hogy nálunk csak a legszorgalmasabb érvényesül!

5. Keressük mindig, minden körülmények között minden probléma okozóit! Kutassunk, elemezzünk és ha kell, kutassunk tovább. El ne kezdjünk változtatni alapos elemzések nélkül! A lényeg: minél több az elemzés, annál kevesebb a változás!

6. Soha ne beszéljünk nyíltan szabályaink értelméről!

7. A döntéseket formálisan gyorsan fogadjuk el, aztán informálisan kérdőjelezzük meg! Álljunk fel úgy a megbeszélésekről, hogy már ott a teremben tudjuk, hogy miért nem fogjuk betartani azt, amit éppen közösen eldöntöttünk!

8. Döntéseink mindig legyenek gyorsabbak, mint azok kivitelezése! Így garantált, hogy még a régiek miatti feladatokkal sem végzett senki, már ott vannak az újak. Ez egyébként a tanuló szervezet előszobája: néhány ilyen eset után munkatársaink megtanulják, hogy nálunk mi a strukturált munkavégzés. Ahogy a prof mondja, a változás olyan lesz, mint a nátha, orvossal 14 napig, nélküle két hétig tart, aztán elmúlik, csak nyugodtan ki kell várni.

Ezt is érdemes megjegyezni: BAW, ez a bend and wait, ha jön valami hajolj félre, várd meg amíg elmegy, aztán egyenesedj ki!

Ahogy azt is, amit a végén mond az előadó: aki ezen elvek alapján irányítja a vállalatot, hamar jut arra a következtetésre, hogy rossz munkatársakkal van körülvéve, ráadásul nem lehet jó embereket találni a munkaerőpiacon…

Ha valakinek ez kevés, akkor rendelje meg és olvassa el a karácsonyi szünetben Scott Adams gondolatait a témakörben (ő az, akinek Dilbertet is köszönhetjük)!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*