Előbb a gondolkodásmód, aztán az eredmény

Egy, az innovációval kapcsolatos HBR cikk miatt gondoltam, hogy kicsit felfrissítem az innovációról, mint fogalomról a tudásomat. Ezt érdemes ez ügyben tudni:

A termék-innováció olyan áru vagy szolgáltatás bevezetése, amely – annak tulajdonságai és rendeltetése vonatkozásában – új, vagy jelentősen megújított.
Az eljárás-innováció új, vagy jelentősen megújított termelési vagy szállítási módszer megvalósítása.
A marketing-innováció olyan új marketing-módszerek alkalmazása, amelyek jelentős változást hoznak a terméktervezésben, a csomagolásban, a termék piacra dobásában, a termék reklámozásában, vagy az árképzésben.
A szervezési-szervezeti innováció új szervezési-szervezeti módszerek megvalósítását jelenti a cég üzleti gyakorlatában, a munka szervezésében vagy a külső kapcsolatokban.
(forrás: innovacio.hu)

Nem is tudtam eddig, de ezek szerint a lean tulajdonképpen egy eljárás-innováció és egy szervezési-innováció keverékeként is felfogható. Ez is érdekes, de most elsősorban az innováció céljával foglalkoznék. A HBR cikk szerint az általánosan elfogadott cél a növekedés biztosítása, a versenyképesség fenntartása. A cikk érvelésében találkoztam először a CYA rövidítéssel, érdemes utánanézni… A cikkíró szerint, és ebben én személy szerint nagyon egyet tudok érteni, a felsoroltak helyett (mellett) érdemes lenne az innovációt máshogyan megközelíteni. Ez a megközelítés egybecseng előző bejegyzésem lényegével, amit Roland hozzászólásában nagyon találóan “Értékvezérelt Lean Megoldások” névvel illetett: ha folyamatosan keressük az érdekes, izgalmas ügyfélproblémákat, a kihívásokat, az magával hozza az innovációkat. Nem kell innovációs lehetőségeket kutató projekteket, bizottságokat létrehozni, egyszerűen csak érdeklődni kell az ügyfél problémái iránt és meg kell azokat oldani. Ahogy a cikk is írja:

When I asked Bob Wells, the Sherwin Williams SVP who shared this story with me, what he felt has driven the company’s success over the years, the word “innovation” never came up. But the word “customer” did — a lot.

Nem nagy ördöngösség, ugye? Nem az a feladat tehát, hogy görcsösen innovációs lehetőségeket keressünk! Ha már mindenképpen keresgélni akarunk, irány a gemba, de nem csak a sajátunk, hanem az ügyfeleké is! Találunk ott elegendő érdekes kihívást, ebben biztos vagyok. Ahogy abban is, hogy ehhez elsősorban gondolkodásmódra, hozzáállásra van szükség, nem újabb lean tréningekre és eszközökre. Ahogy a cikk is fogalmaz:

Successful innovation is a mindset before it’s a process or outcome.

(A kép a www.oaklandconsulting.com oldalról származik)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*