Az ügyfél és az ő hibái

A múlt hétvégi Győri ETO FC-FTC labdarúgó mérkőzés (?) nézőinek beléptetése körül komoly bonyodalmak voltak és elég jelentős visszhangja is volt. A sajtó szerint:

Több száz szurkoló a borzasztóan körülményes, lassú beléptetés miatt ugyanis még az első félidő közepén is sorban állt jegyért, sokan viszont feladták a várakozást, és inkább hazaballagtak. Pontos adatok nem állnak rendelkezésre, de körülbelül 300-400 néző sokallt be, és fordított hátat a mérkőzésnek, ami egy átlagos 2500 forintos belépő esetén nagyjából egymillió forintos bevételkiesést jelent a győri klubnak.

A győri klub kiadott egy közleményt, amiben tulajdonképpen udvariasan ugyan, de a szurkolókat tették felelőssé a történtek miatt. Van ezzel az egész történettel néhány komoly -és megint nem a focira jellemző- probléma:

Ahogy nemrégiben, a sportmenedzserek hiányáról szóló bejegyzésben már említettem, komoly gondok lehetnek a labdarúgás körül. Azt mindenképpen le kell szögeznem, hogy az ETO honlapján minden szükséges információ és szoftver elérhető az előzetes online jegyvásárláshoz és a jegy otthoni kinyomtatásához. Megadják azokat a helyeket is, ahol elővételben lehet jegyet venni. Ez tehát rendben van, de csak azokat éri el, akik neteznek  ÉS rendelkeznek otthon nyomtatóval (azért ez nem túl nagy tömeg, valljuk be). A mérkőzés előtti, sajtóban megjelenített, rádióban bemondott reklámokról, felhívásokról nincs információm.

Az viszont nem meglepő, hogy “tudatos szurkoló”-ból pont olyan kevés van, mint tudatos választóból, vagy éppen tudatos vásárlóból. Így nem számolhat egy klubvezetés azzal, hogy jelentős online és elővételi vásárlás történik. Ráadásul a meccs napja előtt egyértelműen látható volt, hogy mennyi ilyen vásárlás történt, ahogy az is becsülhető volt, hány néző lesz összesen. A kettő különbségére fel lehetett volna készülni!

Már ha látható volt, már ha rendelkezik a klub olyan emberekkel, akik a megfelelő adatokból a megfelelő megoldási javaslattal elő tudnak állni és ezek után van olyan vezető is, aki a szükséges döntéseket mg időben meg tudja hozni. Ebben a folyamatban is lehetnek a klubnál hibák. Máshogyan ez a helyzet nem állt volna elő. További kasszák nyitása a cikkben említett egymillió forintból azért megoldható szerintem, ahogy jegynyomtatókat is lehet bérelni és embereket is lehet felvenni. Nem hiszem, hogy ez megoldhatatlan 2014-ben.

Tervezés, kivitelezés, ellenőrzés, folyamatos fejlesztés. A PDCA. Nem tudom, melyik egyetemen, főiskolán, vezetői továbbképzésen oktatnak ilyesmit, már ha oktatnak egyáltalán. Az már valami, ha volt utólagos vizsgálat, de az idézett következtetés sajnos nem megfelelő. A vizsgálat nem segített a klubnak a valódi okok megtalálásában és a fejlődésben. És hogy a nemzeti kultúrára is utaljak egy rövidet, a mindig másokban történő hibakeresés ránk, magyarokra sajnos eléggé jellemző…

2 thoughts on “Az ügyfél és az ő hibái

  1. pont jó ez így, az embereket le kell szoktatni a magyarfodbalról. nincsen ezzel semmi baj.

  2. Bizonyára azokra gondolsz, akik a magyarfodbal teljesítménye ellenére még mindig elmennek meccsre. És pont ez benne a tökönszúrás, már elnézést. Amúgy is kevesen járnak, még azokat is elbarmoljuk. Ha nagyon gonosz akarnék lenni, azt mondanám, hogy a TAO meg a többi állami/félállami pénz nézők nélkül is a kluboké, minek törjék magukat ügyfélbarát megoldásokkal?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*