Forradalmian új termékek

Tündi egyik írásában (nem először és biztosan nem utoljára) ismét felhívja a figyelmet a valódi ügyfél szükséglet  és a cégek által generált mesterséges szükséglet problémáira. Ez szerintem így nagyon is rendben van, de.

Miről is szól a lean? Az értékről. Ami a vevőnek az.” Ezt írja Tündi, és én még a leant is kivenném a történetből, mert van más tudomány is, ami ezt állítja. Az Apple és más cégek élettani adatgyűjtésre is alkalmas eszközei nagyon sok embernek fontosak. Egy aránylag új statisztika szerint 3 millió hipertóniás van kis hazánkban, és ahogy ma élünk, az nem mindenképpen a csökkenés felé mutat… A vérnyomás és az EKG értékek mérése hosszabb távon, pl. 24 órában ma ilyen eszközöket igényel:

http://www.cmed.hu/wp-content/uploads/2013/04/ABPM.jpg  http://media.hazipatika.com/cikkek/main/24/7224//ekg_24_oras_98661797_n.jpg

Akinek erre van szükséges és már hordott ilyen eszközt, az szerintem minden olyan megoldásnak örül, ami ennél kisebb és kényelmesebb, és legalább ilyen megbízható. Ha az Apple jön elő ezzel és forradalminak nevezi, akkor az ő motiváció engem betegként pont nem érdekelnek. Ha megfizethető és tényleg segít, akkor jöhet. Mert én vagyok az ügyfél (sajnos részben az is vagyok…).

És hogy miért nem írtunk ki mi, ügyfelek pályázatot a mobil EKG-ra és vérnyomásmérésre? Mert ez nem az egyszeri ügyfél dolga. Pont ez a szolgáltató egyik feladata: megtalálni az ügyfél problémáját, ráérezni arra, hol lehet segíteni, és arra megoldást találni.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*