Hétköznapi történetek

Az első történet a szolgáltatások minőségéről szól:
Minap 05:50 magasságában (nekünk ez hajnal) SMS érkezett. Örömmel értesített bennünket az MPL (vagy valaki az ő nevében), hogy aznap 08:00 és 17:00 között csomagot hoz nekünk. Nagyon örültünk, hogy valaki úgy lőtte be az automata SMS szolgáltatást, hogy elfelejtette azt szabályozni (pl. 18:00 és 8:00 között NEM aktív). Annak is örültünk így 2014-ben, hogy még mindig van “szolgáltató”, aki azt várja, hogy egész nap otthon üljön az ügyfél, és reménykedve várja a csomagot. Talán az a probléma, hogy az MPL számára nem mi vagyunk az ügyfél, hanem az, aki a csomagot feladja. Aki nem kapott hajnalban SMS-t és nem is kellett otthon várnia.

A második történet arról szól, hogy miért nem szabad semmit triviálisnak tekinteni:
Ismerős kertész egy szép, nagy, régóta lakott családi ház kertjének megépítésére, gyep telepítésére és kerti tó kialakítására kapott megbízást. A tó kiásása és a fólia lerakása után derült ki, hogy víz az bizony nincs bevezetve… félre ne értsük, nem csak a kertből hiányzott, a házból is! A kertész ott követte el a hibát, hogy bizonyos jelekből (lakott ház) és a saját előítéleteiből, paradigmáiból arra következtetett, hogy van víz és ezért nem kérdezett rá Ráadásul az ajánlatadáskor egyértelműen feltüntette a tó vízszükségletét, és akkor sem jelezték, hogy ezzel gond lenne…

Zajlik az Élet!

One thought on “Hétköznapi történetek

  1. Az első sztorihoz:

    “Talán az a probléma, hogy az MPL számára nem mi vagyunk az ügyfél, hanem az, aki a csomagot feladja.”
    Nem akarom mentegetni az MPL-t, van mit fejlődniük.
    🙂

    DE
    Aki a csomagot feladta, annak te vagy az ügyfele. Abban a folyamatban, amivel téged kiszolgál, szerepel egy külső elem (MPL) is. Kutya kötelessége lenne ennek megfelelően viselkedni, és kontroll alatt tartani az egészet (ha a szolgáltatásmenedzsment szemüvegén át olvasom a történetet).
    Ugyanis az ügyfél szempontjából teljesen mindegy, hogy ki szállítja házhoz a megrendelt holmit.

    Persze az MPL is lehetne okosabb, és láthatna “egy lépéssel előbbre, távolabbra”, hiszen ha így viselkedik, áttételesen kiszúr a saját megrendelőjével, aki előbb-utóbb üzletet is veszíthet. Vagyis áttételesen a saját jövőbeli megrendeléseit szűkítheti azzal, ha nem veszi figyelembe a “teljes kiszolgálási folyamatot”.

    Meglepő, hogy mennyi minden van egy ilyen kis eseményben!
    🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*