Hálás téma

Vannak a mi szakmánknak hálás, örök témái. Az egyik kétségkívül a motiváció. A HR Portal közzétett egy ezzel foglalkozó magyar tanulmányt, amelyet érdemes kicsit kivesézni.

A kérdőívet döntő többségében szolgáltató/adminisztratív munkakörben dolgozó beosztottak töltötték ki, akik 1000 fősnél kisebb cégeknél dolgoznak. Motivációs listájuk így néz ki (minden kép a HR Portalről származik):
Motiváció

Megint  a pénz nyert. A kihívást jelentő feladatok és a karrierlehetőség tudták csak megközelíteni. Elismerést a jól végzett munkáért nem nagyon szeretnénk, ami nem csoda, ezt a vágyunkat talán már gyerekkorban kiölik belőlünk…  A “jó főnök, akire felnézhetek” sem kapott túl sokat, ami számomra nem sok jót jelent. A vezető szerepe, személyisége nagyban befolyásolja a vállalatok működését, az ügyfelekkel, egymással és a folyamatokkal kialakított viszonyt, innen nézve elég szomorú az adat. Főleg, ha ez kkv szektorból származik… Az is elgondolkoztató, ahogyan a folyamatos visszajelzésre való igényt besorolták a válaszadók (3%, nesze neked célrendszer).

A táblázatos kiértékelések nagyon tetszenek, mert az elvárást szembeállítják a valósággal. Ha már a pénzt tartjuk a legfontosabbnak, nézzük, hogy erről mit mondanak a zemberek:

Fizetés

Érdekes, hogy a nagyvállalatoknál dolgozók tartják leginkább fontosnak a fizetést, az viszont nagyon meglep, hogy ilyen alacsony a fizetéssel elégedett dolgozók száma. Ez a közbeszédben ennél sokkal erősebb téma, főleg a kis- és középvállalatoknál.

A többi adatot is érdemes végignézni, bár az nem egészen világos nekem, hogy a táblázatokban megjelenő adatok hogyan kapcsolódnak a cikk elején megadott motivációs listához. A cikkben találtam egy amolyan összefoglalásnak számító gondolatot is : Sajnos az eredmények néhol pozitív, de többségében negatívabb képet festenek, melyeken bőven van mit dolgozni, ha elégedett, motivált dolgozókat, ezáltal sikeres céget szeretnénk a magunkénak tudni.

Az egyik táblázatban ráakadtam egy érdekes adatra: a “fontosnak érzem magam a vállalat életében” kérdésre a legmagasabb érték (35%) a kisvállalatok munkatársaitól érkezett, miközben a nagyvállalatokra jellemző inkább ez a “nálunk az ember a legfontosabb” propaganda. Ugyanebben a táblázatban azért ott van a válaszadók általános véleménye a motivációról és munkaadójuk egyirányú tevékenységeiről is. Engem az is érdekelt volna, hogy mit tesznek ezek a munkavállalók azért, hogy ez a láthatóan elfogadhatatlan helyzet változzon?

One thought on “Hálás téma

  1. A 20-30% nem a fizetésével elégedetlen, hanem az elégedett. Így már hihető.

    Az azért biztató, hogy a munkahelyváltásra ösztönzők között az első fizetés után a második a nagyobb szakmai fejlődési lehetőség, és csak harmadik az előrelépés magasabb pozícióba.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*