A költség hatékonysága

Amikor feltalálták a Személyzeti Osztályt és benne a pályázatok kezelését, szerintem benne volt a rendszerben az alapelv, miszerint a “személyzeti” azt is jelenti, hogy “személyesen” találkozik az ügyintéző a pályázóval. Aztán egyszer csak beindult a  gazdasági fellendülés és egyre több állást kellett betölteni, amire egyre több pályázó érkezett. Az ügyintézők számát azonban nem lehetett ész nélkül emelni, ezért költséghatékony megoldásra volt szükség. Megjelentek az elektronikus pályázati lehetőségek, amelyek segítségével nagy tömegű adatfeldolgozás vált lehetővé, kulcsszavas kereséssel, dokumentumfeltöltéssel és archiválással, esetleg automatizált levelezéssel. Szép új világ épült fel, legalábbis a cégek oldalán.

A pályázók oldalán már nem ilyen vidám a helyzet! A fent leírt rendszerek ellenére előfordul, hogy felfoghatatlan hosszú ideig nem jelentkezik senki a pályázónál. Ami azért nem is annyira meglepő, mivel az elektronikus rendszerek nem minden feldolgozást automatizálnak, például fel nem tudnak venni senkit. Segíthetnek azonban az előválogatásban, bár én személy szerint ezt részben visszalépésnek érzem. Ki tudja, mi veszik el ezen a ponton? Olyan pályázók, akik ugyan nem tudnak jó (megfelelő) pályázatot írni, de személyiségük, tudásuk értékes lenne a cég számára. Bekerülhetnek viszont az első körbe olyanok, akik jól pályáznak, de tucatemberek. Vagy még azok sem… Visszatérve az alapproblémára, az elektronikusan begyűjtött adatok előbb-utóbb ügyintézőkhöz kerülnek, akikre viszont már hatnak a személyzeti büdzsék, azaz könnyen előáll a szűk keresztmetszet probléma. Ez lehet az egyik oka annak, hogy az átfutási idők hosszúak, de legalábbis hosszabbak, mint amit a pályázók szeretnének.

A megfelelő időben rendelkezésre álló információ fontos érték egy szolgáltatás esetében (is). Amikor pályázóként beadok egy jelentkezést, akkor a vállalat az ügyfél, aki felhasználja a pályázatot saját céljai érdekében. Amikor viszont már beadtam és a vállalat befogadta, akkor fordul a világ és én leszek az ügyfél. Akinek szüksége van bizonyos információkra, saját céljai érdekében. A vállalat pedig hirtelen szolgáltatóvá válik. Jó lenne, ha sok vállalat tisztában lenne ezzel az aprósággal. Persze ha valaki nem ebből a szempontból közelíti meg a dolgot, akkor ott a vállalati image. Amin sokat alakít egy vállalat, miközben pályázóival kommunikál. Vagy éppen akkor, amikor nem szól egy szót sem.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*