Beindult

“… a versenypiac a vállalatokat költségeik optimalizálására kényszeríti úgy, hogy közben szolgáltatásaik színvonalát is tartaniuk kell, ha nem szeretnék elveszíteni ügyfeleiket. Ennek köszönhetően beindult a szervezet átalakításával, a hatékonyság növelésével kapcsolatos gondolkodás a vállalatoknál…”

A fenti idézet a HR Portal egyik, a szolgáltató szektor magyarországi jövőjéről szóló cikkéből származik. Ahogy ez is:

“… Üzleti folyamatleírás nélkül ugyanis egy cég sem képes beazonosítani a költségigényesebb területeket, nem tudja, mely feladatokat lehet és érdemes kiszervezni a kontroll megtartása mellett. Üzleti stratégia, definiált folyamatok, munkaköri leírás szükséges ahhoz, hogy egy cég élni tudjon az outsourcing adta lehetőséggel, és az általa elérhető megtakarítással….”

Alapvetően mindkét gondolattal egyetértek. Az elsőben említett “beindult” dolgokkal ugyan még nem találkoztam a mindennapokban, de nem is mondtak többet a beindulásnál 😀 A második gondolat sokkal vaskosabb. Nem a kiszervezésre buzdításra gondolok, mert nem szaladnék ennyire előre. Nem is szeretnék senkit sem arra kapacitálni, hogy azért dokumentálja a folyamatokat, hogy aztán kiszervezhesse azokat. Inkább azért, hogy megismerhesse és átalakíthassa, hatékonyabbá vagy éppen ergonomikusabbá, biztonságosabbá, környezetkímélőbbé tehesse tevékenységét. Vagy azért, hogy megtartsa, esetleg emelje szolgáltatásainak színvonalát.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*