A könnyebbik oldal

Vannak dolgok, amelyeket bár már régen felismert(ek) valaki(k), sehogy sem vagyunk képesek mi, emberek megváltoztatni. Legalábbis az eredmények ezt mutatják.

Mérges ügyfél

Itt vannak példának okáért bizonyos szolgáltatások, amelyekre a felelősök (készítők, tervezők) nagyon büszkék, miközben a felhasználók (ügyfelek) elégedetlenek. Amikor aztán az ügyfelek elmondják, mivel és miért elégedetlenek, akkor a szolgáltatók esetenként értetlenül állnak ezek előtt. A problémát én ott látom, hogy a szolgáltatók (és most nem csak a vállalati belső szolgáltatókra gondolok) még mindig elsősorban a saját fejük után mennek. Úgy alakítják ki a szolgáltatási folyamatokat, úgy tervezik meg a szükséges eszközöket, szoftvereket, ahogy NEKIK egyértelmű és használható. Elfeledkeznek arról, hogy MIÉRT vált szükségessé a szolgáltatás? Az ügyfelek MELY PROBLÉMÁIRA ad megoldást? Elfelejtik megkérdezni már a tervezés (PLAN a PDCA-ból) időszakában az ügyfeleket, hogy HOGYAN szeretnék használni a szolgáltatást? Ezen aztán nem sokat segít, ha pl. tesztüzemmel próbáljuk mindezen hiányosságokat pótolni. Kiderülnek ugyan az előbb felsorolt kérdések elmaradásának következményei, de a szükséges javítások, kiegészítések nagy része egyértelműen utómunka, azaz veszteség. Ráadásul a projekt átfutási idejét is növeli. Az elvesztett arcunkról nem is beszélve…

A PDCA megfelelő alkalmazása tényleg ennyire nehéz lenne?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*