Az is baj, ha minden rendben van?

Először is pontosítanám, hogy mire is gondolok azzal, hogy “minden rendben van”. Arra, hogy ha egy szervezet, egy folyamat esetében minden mérőszám, minden érték tökéletes. Hogy mindenki elégedett: az ügyfelek, a tulajdonos és a munkatársak.

Nem egy ilyen esettel találkozom a munkám során: shopfloor, vizuális gyár, fehér tábla, rajta a csapat fontosabb, irányításra egyébként kiválóan alkalmas mérőszámai, aktuális értékekkel. Csakhogy minden esetben bőven a pozitív tartományban, azaz minden zöld. Amikor rákérdezek erre, látom az értetlenséget: már az is baj, ha valami jó?

Természetesen nem baj. Az is tény, hogy szinten tartani valamit komoly_kihívás. Ahogy az is, hogy ha a vezetők is elégedettek és az ügyfél sem reklamál, akkor minek javítani? A lean nem öncélú, nem az optimalizálásért magáért optimalizálunk. De az is tény, hogy a lean alapelve a veszteségek folyamatos kiküszöbölése és az is, hogy egy folyamatnak a fenti 3 jellemzőn túl számtalan fontos mérőszáma lehet (munkatársak elégedettsége, környezetvédelem, munkabiztonság, hogy csak néhányat említsek). Ahogy az is, hogy célt lehet kényelmesen is meghatározni… Nem szabad elfelejteni, hogy a nagy veszteségkeresés közepette az ügyfelek igényeivel is érdemes foglalkozni, és eddigi tapasztalataim szerint ezen a területen szinte mindig bőven van tartalék.

2 thoughts on “Az is baj, ha minden rendben van?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*