Tréningek hatásossága

A tréningek hatásossága nem egyszerű téma. Azzal mára már sokat foglalkozik a szakirodalom, hogyan kell a vezető és a munkatárs számára a megfelelő tréningeket kiválasztani.  Mi pl. a saját belső lean auditunk alkalmával rákérdezünk, hogy mi is a képzési terv alapja. Jó válasznak például a következőket vesszük:

  • a szervezet stratégiája, céljai,
  • az egyes munkakörökhöz szükséges kompetenciák listája, leírása,
  • az egyes munkatársak jelenlegi (megszerzett) kompetenciái,
  • az egyes munkatársak fejlődési (karrier-) terve,
  • a helyettesítési (rugalmassági) mátrix.

Természetesen még nálunk sincs olyan szervezeti egység, ahol mindezek hiánytalanul meglennének, de szép lassan haladunk errefelé.

Ha ezen az alapon, személyes beszélgetéseken lettek a tréningek kiválasztva, akkor jó eséllyel csak olyan képzésre megy a munkatárs, amire valóban szükséges van. Így a tréning után a megszerzett kompetencia objektív módon (pl. szakmai tréning esetén vizsgával) vagy szubjektív módon (pl. szociális kompetenciák esetében megfigyeléssel) ellenőrizhető. Az említett lean audit során erre is rákérdezünk a vezetőnél.

A téma egyébként nem csak engem érdekel, nemrégiben például erről a tréningről kaptam értesítést: Certified Képzéskontrolling Szakértő Course. Eltekintve a szörnyű angol-magyar keverésről, elmerengtem azon, hogy vajon egy ilyen tréning hatásosságát hogyan mérik 😀

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*