Új év, új lehetőségek 2. rész

Van itt egy egész helyes kis statisztika arról, honnan származnak az igazán innovatív ötletek:

Ugye milyen érdekes? A munkavállalók ötletei, amelyek a lean/kaizen esetében is nagyon előkelő helyen állnak, ott vannak a 2. helyen. És ki van az elsőn? Na ki? A VEVŐK, ÜGYFELEK, PÁCIENSEK, hívjuk őket bárminek!

Ügyfelek ötletei… ez sokkal jobban hangzik, mint az ügyfél-reklamációk igaz? Mi lenne, ha a jövő évben eltökélnénk magunkat arra, hogy reklamációkezelés mellett (helyett?) amolyan ötletbörzeként foglalkozzunk az ügyfelektől érkező “visszajelzésekkel”? A foglalkozás alatt a következőket értem:

1. aktív gyűjtés (=nem az “itt egy láda dobja be” hanem az őszinte, érdeklődő kommunikáció ÉS a láda egészséges kombinációja),

2. őszinte értékelés (elefántcsonttoronyból le, helyszínre ki, probléma megértése, adatok gyűjtése, gazdaságossági vizsgálat, környezetvédelem/fenntartható fejlődés szempontjaival az előtérben, korrekt döntés),

3. megvalósítás (akár az ügyféllel közösen, milyen jó kis kaland lenne!) vagy érthetően megindokolt elutasítás,

4. hatásosság ellenőrzése,

5. visszajelzés ügyfélnek, esetleg ajándék, kedvezmény, bármi.

Az egész folyamat legyen transzparens, legyen követhető iwiwen, facebookon,  twittereljünk róla, és így tovább. Használjuk fel az ügyfél-elégedettség növelés mellett folyamataink és termékeink jobbítására, eredményességünk növelésére, imidzsünk javítására!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*