Akkor most mi van?

Biztos, hogy bennem van a hiba, de nagyon nem értem én ezeket:

“A cég számára az egyik legaggasztóbb körülmény a jen rendkívül erős árfolyama: a Toyota most arra számít, hogy egy dollár 85 jent ér a korábbi 90 helyett. Satoshi Ozawa, a Toyota ügyvezető alelnöke a Bloombergnek úgy nyilatkozott: ha a jen ilyen erős szinten marad középtávon, az rendkívül fájdalmas kilátás a cég számára. A menedzser közlése szerint a Toyota a folyamat ellen egyes árak emelésével veszi fel a harcot, emellett emeli az olyan modellek gyártási mennyiséget, amelyeknek csak kis konkurenciával kell megbirkózniuk, ezek közé tartozik például a Land Cruiser. (vg.hu)”

Egyes árak emelése? Mintha azt olvastam volna az egyik Toyota-anyagban, hogy nem az árat kell alakítgatni, hanem a költségeket kell csökkenteni. Biztos régi a könyvem…

Megemeli a gyártási mennyiséget? Megrendelések nélkül? Még szerencse, hogy megnéztem angol eredetiben, mert ott nem “increase of production” van, hanem “increase of sales”, ami azért nem ugyanaz… Aztán tovább olvastam az angolt, és ez van a cikkben:

“The automaker is also adding “limited” capacity to some plants to increase production of larger models that lag behind demand, Executive Vice President Yukitoshi Funo said today.” Hogy mit csinál? Elmaradt a termelés az igényektől? Adunk hozzá kapacitást?Azt hittem kaizen kell, meg TPS… vagy ezt jelenti az “adding limited capacity”?

Össze vagyok zavarva…

3 thoughts on “Akkor most mi van?

  1. A szerkesztőség közleménye, disclaimer, vagy mi:

    A kép illusztráció. A blogger nem állítja, hogy a képen szereplők éppen öngyilkos merényletre készülnének. Amennyiben a hozzászólásokban erre utalás történne, az a hozzászóló személyes értékítéletén alapuló véleményének számít.
    A blogger nem állítja, hogy a Toyota bármilyen módon felelős lenne azért, amit a termékeivel vagy azok segítségével elkövetnek.

    Kéretik ezt figyelembe venni 😀

  2. Régebben elég sok vád érte a japánokat, hogy mesterségesen alacsonyan tartják a jent. Ezek olyan játékok, amihez sajnos még mindig nem értek eléggé.

    Viszont furcsa látni, hogy a Toyota kezd eltávolodni a TPS-ben meghatározottaktól. Eddig csak az volt, hogy “még a Toyota sem tudta maradéktalanul teljesíteni az egyébként teljesen jó és működőképes elveket”. De ha így folytatják, lassan nem a Toyota lesz a legjobb a Toyota Production System (lean) alkalmazásában.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*