S.M.A.R.T.

Egy szolgáltató folyamat esetében az egyik tevékenységnél ma havonta olyan 200 hibát vétünk. A folyamatfelelős az eddig elért eredményekről szóló bemutatójában kiemelte, hogy célunk ebben a témakörben az, hogy 130 alá menjünk. Az egyik jelen lévő felsővezető kérdése, némileg jogosan, az volt, hogy miért nem 0 a cél?

A bejegyzés címében található betűszó rejti a választ: a célnak realisztikusnak, elérhetőnek kell lennie. Ha mai módszereink (értsd:

  • problémák keresése,
  • megtalálása,
  • kommunikációja,
  • elemzése,
  • megoldása és
  • megelőzése)

még nem elegendően kiforrottak a 0 eléréséhez, akkor bizony tolerálni kell a 130 körüli értéket is és a kérdést talán úgy lenne érdemes feltenni, hogy “mely módszereinket kellene fejlesztünk ahhoz, hogy a 0 elérhető legyen?

Amire adott válaszban ott a megfelelő kérdezés módszere is 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*