Az üres íróasztal az NEM 5S!!!

Ha valamit utálok az az, ha olyanok adnak tanácsot, akik maguk sem értik a szakma alapvető összefüggéseit. Vannak olyan tanácsadók, akik pl ezt a clean desk policy dolgot és annak vezető általi ellenőrzését adják tanácsba, amit aztán a vezető persze végre is hajt.

Mondjuk úgy, hogy bejelenti 8-kor, hogy 10-kor megjelenik és ellenőrzi az asztalokat. Persze jön vele a slepp, aki fotókat is készít azokról a deszkekről, ha valami nem teljesen klín. Ezért aztán a munkatársak rohamtempóban dobálnak el mindent szekrénybe, fiókba, mindegy, csak ne legyen szem előtt. Aztán amikor az isten távozik és mindenki lenyugszik, keresgélhetik, mit hova is dobáltak el a nagy sietségben.

Hallottam ilyesmiről. Meg arról is, hogy a nagy sietségben néhány dolgot úgy elraktak, hogy azóta sem találják…

Ilyen esetben aztán elég nehéz később a munkatársakat meggyőzni, hogy az 5S az lehet ám jó dolog is…

6 thoughts on “Az üres íróasztal az NEM 5S!!!

  1. Teljesen aktuális a dolog. A feleségem egy amerikai multinál dolgozik a pénzügyi osztályon és pár hete volt náluk egy “clean desk check” akció… a kolléga még a dolgozók asztali naptárába beírt személyes megjegyzéseket/telefonszámokat, kint tárolt névjegyeket is ellenőrizte nem tartalmaznak-e rendkívül bizalmas információkat, melyeket el lehet lesni. A bezárt fiók megrángatásával ellenőrizte mennyire könnyű az elzárt titkokhoz hozzáférni…nem is értem! de hogy az 5S-hez való viszonyát a dolgozóknak nem jó irányba viszi az biztos. Kicsit viccesnek és feleslegesnek ítélem meg a dolgot.

  2. Azért az irodai 5S-nek is lehetnek vadhajtásai, amik, ha vezetői támogatást kapnak, akkor nem a pozitívan motiválják a dolgozók szemléletét. Pl. ha a “papír könyöklő” nem lehet összefirkálva, mert az már pontlevonás (dehát azért van nem?); nem lehet bejelenteni az auditot, ezért pl. telefonálás vagy bármilyen beszélgetés közben kezdődik az audit, azonnal; nincs 100%-os eredményű audit, mert nem lehet, ha másért nem, azért vonnak le pontot, mert egy gémkapocs a nyomtató mellett hever…

  3. Szia Holden,
    azért, hogy ennek a bejegyzésnek és általában az utóbbi bejegyzések nem túl optimista hangulatát javítsam,az irodai 5S-hez van nálunk pozitív vonzata is: miután a többség tartja magát a szabályokhoz, az extrém renitens (érts MINDIG teli az asztaluk alkatrésszel, dossziéval, papírral) kollégáknál is javul a helyzet. Rákényszerülnek, hogy hamarabb hozzanak döntést az asztalon levő cuccaikról,ugyanis a szekrénybe és a fiókba sem dughatják el :-).Mert az is audit része. És az egész iroda prémiumába beszámít az 5S audit eredménye, tehát vagy igyekeznek javulni, vagy a többiek kiutálják illetve folyamatosan vegzálják.
    Üdv
    PT

  4. Szia Tamás!

    Nem értem, mi a gond a tigrises rajzzal vagy a targoncás játékkal és a jó kis idézetekkel vagy az alkalmazhatatlan alkalmazásokkal :D? Miért nem optimisták ezek a bejegyzések?

    Amúgy sajnos valóban nem érzem úgy, hogy akár kis hazánk akár a benne működő vállalatok tudnák, merre van észak…

    Itt nagyon jól össze is van ez foglalva: http://w.blog.hu/2008/05/09/ballago_ido_1

  5. Én azt nem értem, hogy az emberek MAGUKTÓL miért nem igénylik azt, hogy ne kelljen 10 percig keresgélni a kék dossziét, vagy három percig filózni, hogy hova is tette a jelentést… Nálam rend van az asztalon, van egy saját “három doboz” módszerem, aminek a segítségével meg tudom valósítani a one piece flow-t (vagy legalábbis egyszerre csak 1 papír van előttem, amivel éppen dolgozok, ha váltani kell még a vele való munka befejezése előtt, akkor az első papírt elteszem a 3 doboz valamelyikébe és csak akkor veszem elő a következőt.)

    Nem értem, az emberek többségének miért esik jól, hogy kupihegyek vannak az asztalán, sose talál semmit és minden eltűnik?

    Amúgy nálunk nincs 5S se clean desk policí, de “normál” auditnál is körbejár a főnök, hogy mindent tegyünk el… egyszer viccesen megkérdeztem, hogy ne menjünk-e haza is? Nehogy mi is útban legyünk, mint a tűzőgép… 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*